לבריאות: 3 מאכלים שעוזרים להילחם בצינון

החורף כבר כאן ואיתו הקור, הגשמים והאפים המנוזלים. צינון הוא שם המתאר מצב של דלקת בדרכי הנשימה העליונות. דלקת זו מתבטאת בין היתר בתסמינים של גודש באף, שיעול, ליחה ותחושה כללית של חולשה. אכן מדובר במצב לא נעים שיכול לפגוש אותנו בחורף ובאביב ולהשבית אותנו למספר ימים. אבל רגע לפני שניגשים לארון התרופות בחיפוש אחר פתרון להעברת התחושה המעיקה, אפשר לגשת למטבח ולהכין כמה מאכלים שיכולים להקל במצב, ואף לעזור לו לעבור מהר יותר. ריכזנו עבורכם 3 מאכלים שמומלץ לצרוך כשאתם מצוננים. 

שיבולת שועל

שיבולת שועל היא אחד המרכיבים הורסטיליים ביותר שניתן למצוא במטבח הביתי, ניתן להכין ממנו עוגיות, קציצות, דייסה, או לאכול אותו כפי שהוא ביוגורט עם גרנולה תמרים, פירות וסילאן. מה שאולי לא ידעתם על שיבולת שועל זה שהיא יכולה לעזור לגוף להחלים מהר יותר מצינון ולמנוע החמרה במצב. שיבולת שועל מכילה סלניום ואבץ, מינרלים שמסייעים בחיסול זיהומים בגוף. לצד כל אלו היא עשירה בחומר הנקרא בטא-גלוקן, שמסייע בהמרצת מערכת החיסון וכך מאפשר לגוף להילחם בצינון ולהבריא מהר יותר. 

קטניות 

קטניות הן מקור מצוין לפחמימות מורכבות וחלבונים. נוסף על כך, הן עשירות בסיבים תזונתיים, ויטמינים (בייחוד מקבוצת B קומפלקס, לרבות חומצה פולית ותיאמין) ומינרלים כגון מגנזיום, ברזל, אשלגן, זרחן ואבץ. כל הרכיבים התזונתיים המצויים בקטניות כגון עדשים ירוקות, חומוס, אפונה ושעועית, תורמים לתחושת שובע לאורך זמן ושיפור תפקוד מערכות הגוף השונות. אי לכך, מחקרים רבים הוכיחו כי הם יעילים להפחתת תסמיני הצינון וקיצור זמן המחלה.  

קינמון

קינמון הוא תבלין ארומטי בעל טעם מיוחד. את הקינמון ניתן לצרוך כאבקה, מקל או מלית קינמון, ולתת טוויסט נחמד ליוגורטים, מאפים ומשקאות שונים. אך האם ידעתם שהתבלין האהוב יכול לעזור לכם להחלים מצינון? הקינמון עשיר בוויטמין E, נוגדי חמצון ומינרלים חיוניים לגוף האדם. הוא עוזר להפחית את כאבי הראש ולהקל בכאבי הגרון שלעיתים מתלווים לצינון. נוסף על כך, קינמון מחזק את המערכת החיסונית, כך שגופכם יכול להילחם בצינון ביעילות רבה ולזרז את תהליך ההחלמה. מלית קינמון תשדרג את המתכונים שלכם במטבח, תוסיף להם טעם, ריח ובריאות. 

טיפ נוסף מאיתנו: תמיד לדאוג שיש לכם טישו

אחד התסמינים הנפוצים והמעיקים ביותר של הצינון הוא הנזלת, הגודש בסינוסים ותחושת הכבדות שהיא יוצרת. מכיוון שלמשוך באף לא באמת יעזור לה להיעלם (ואף יחמיר את החולי), הפתרון האידיאלי עבורכם, הוא לקנח את האף בטישו בכל פעם שהיא מופיעה. הטישו שלנו הוא דו שכבתי, כשר למהדרין עם מקרם רך כמשי. יתרון נוסף לטישו שלנו, הוא מאוד נוח לשימוש, הממחטות נשלפות אחת-אחת, מבלי ליצור אי סדר, ללא שום בעיות. עם חבילת טישו מבית הנמל, תעברו את הצינון ביעילות ובקלות.  

להתגבר על צינון בדרך טעימה, מזינה וטבעית

מחקרים מצביעים על קשר הדוק בין קור להתקררות. אפשר להתעטף בשכבות מכף רגל ועד ראש כדי לשמור על חום הגוף ובכל זאת לחטוף צינון. במקרים שבהם מתחילים להופיע התסמינים, כשבראשם נזלת, שיעול וליחה רבים ממהרים לגשת לארון התרופות או בית המרקחת הקרוב אך האמת היא שהפתרון נמצא ממש מתחת לאף, בצלחת שלכם. 

אספנו עבורכם כמה מאכלים מזינים וטעימים שכל אחד יכול להכין בבית עם המוצרים שלנו, להפחית את תסמיני הצינון ואף ולקצר את זמן המחלה. בעזרת המאכלים שהזכרנו לעיל, תוכלו להנות מפתרון מזין, טבעי ונגיש לצינון והתקררות ולעבור את החורף בריאים ושלמים. 

מעוניינים להכין מתכוני חורף מזינים, בריאים וטעימים? היכנסו לקטלוג מוצרי המזון שלנו לקבלת השראה.

דילוג לתוכן